Wydawałoby się, że w sprawie naciągania ludzi na wzięcie kredytu już nic nowego nie można wymyśleć, a jednak pojawiła się nowa firma, z nowym „patentem" i nowe kłopoty ludzi, którzy zdecydowali się skorzystać z jej usług. Wobec firmy, mającej swoją główną siedzibę we Wrocławiu wszczęto już postępowanie, niemniej jej akwizytorzy docierają także do Jeleniogórzan, o czym świadczą wizyty tych ostatnich w biurze Rzecznika Spraw Konsumentów.
Metoda jest prosta – akwizytor oferuje niski kredyt, dorzucają jeszcze kilka mało realnych obietnic. Klient podpisuje jakieś papiery, z reguły nie pamięta co podpisał, a kwota kredytu okazuje się kilkukrotnie większa, bo dochodzą jakieś dodatkowe opłaty, o których akwizytor „zapomniał" poinformować, niemniej które są szczegółowo opisane w umowie podsuniętej do podpisu. Zamiast 3.000 zł kredytu przychodzi spłacić 12 – 15.000 z lawinowo narastającymi odsetkami.
POTRZEBUJESZ KREDYTU – UWAŻAJ!
W dniu 8 lutego 2017r. Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydał ostrzeżenie konsumenckie (https://uokik.gov.pl/ostrzezenia_konsumenckie.php?news_id=12960) dotyczące praktyk spółki EGF Council z Wrocławia. Przedsiębiorca oferuje pośrednictwo kredytowe działając pod marką handlową Personal Finanse. Swoją ofertę kieruje do konsumentów, którzy mają trudności z pożyczeniem pieniędzy.
Prezes UOKiK zwrócił w ostrzeżeniu uwagę, że firma Council:
1. oferuje konsumentom kredyty, które nie odpowiadają ich potrzebom ani możliwościom spłaty. Jak wynika ze skarg, konsumenci otrzymują ofertę zawarcia umowy lub nawet kilku umów o wartości znacznie przekraczającej zgłaszane zapotrzebowanie. Jednocześnie przedstawiciele Council zapewniają ich, że oferta jest korzystna, bo nadwyżkę będzie można zwrócić do banku, jest to część szerszego planu zmierzającego do wyczyszczenia historii kredytowej, czy polepszenia zdolności kredytowej. Tym zawiłym wyjaśnieniom towarzyszy przekaz, żeby konsumenci niczym się nie martwili, ponieważ ostatecznie wszystko będzie załatwione zgodnie z ich oczekiwaniami.
2. nakłania konsumentów bez zdolności kredytowej, do zaciągnięcia zobowiązań za pośrednictwem osoby trzeciej, opisywanej jako osoba uwiarygodniająca, wspomagająca gwarant, żyrant. Jednocześnie zapewnia ich, że po pewnym czasie zobowiązanie zostanie na nich przeniesione. Tymczasem, zgodnie z prawem przejęcie długu wymaga zgody wierzyciela. Nie można mieć zatem pewności, że bank taką zgodę wyrazi.
3. nie podaje klientom informacji o kosztach wykonywanej usługi pośrednictwa finansowego podczas zawierania umowy. Konsumenci, którzy skarżyli się do Urzędu byli zaskoczeni wysokością wynagrodzenia, jakie mieli zapłacić. Według nich było ono rażąco wygórowane.
W związku z ostrzeżeniem Prezesa UOKiK, Miejski Rzecznik Konsumentów apeluje o rozwagę przy zawieraniu umów i uważne czytanie podpisywanych dokumentów.
OGLĄDAJ NAS NA TELEFONIE I TABLECIE - ZOBACZ JAK PROSTE JEST DODAWANIE I PRZEGLĄDANIE OGŁOSZEŃ na portalik24.pl
Copyrights. All rights reserved portalik24.pl