Pomimo wielu informacji i ostrzeżeń niektórzy mieszkańcy Jeleniej Góry, szczególnie starsi, wciąż dają się naciągać sprytnym przedstawicielom handlowym, którzy – nie popełniając przestępstwa – sugerują takie rozwiązania w rozmowach, które w konsekwencji powodują straty finansowe konsumentów.
- Przedstawiciele handlowi są dobrze przygotowani do rozmów i potrafią tak je poprowadzić, używać tak zgrabnych tricków, że później sami poszkodowani dziwią się sobie, że dali się nabrać – mówi jeleniogórski Miejski Rzecznik Konsumenta. Kiedy trafiają do nas – Miejskiego lub Powiatowego Rzecznika – najczęściej upłynęły już terminy prawne i zgodnie z przepisami ludzie muszą spłacać kwoty niedorzecznie wyższe, niż gdyby kupili usługę czy rzecz w zwyczajnym sklepie. Jedną z przyczyn szkód, jakie ponoszą jest relatywnie prosta sprawa – odróżnienie rękojmi i gwarancji. Prosta – gdy ją wyjaśnimy, a klient – zrozumie. Dlatego po raz kolejny zapraszamy na spotkanie informacyjne, organizowane wspólnie przez Rzeczników Miasta i Powiatu, by te różnice wyjaśnić. Zależy nam na tym, by decyzji o zakupie ludzie podejmowali w pełni świadomi swoich praw, ale i konsekwencji, jeśli z nich nie potrafią skorzystać. Odbędzie się ono w Książnicy Karkonoskiej, dnia 7 maja be. o godz. 12.00
OGLĄDAJ NAS NA TELEFONIE I TABLECIE - ZOBACZ JAK PROSTE JEST DODAWANIE I PRZEGLĄDANIE OGŁOSZEŃ na portalik24.pl
Copyrights. All rights reserved portalik24.pl