HORECA EXPO portalik24 750x150 px

Mobilne Planetarium UFOLUDKI

baner 750x110

Już wkrótce modernizacja i przebudowa peronów, wiat peronowych

dw pkp jeleniaJuż tylko dni dzielą nas od historycznej chwili w Jeleniej Górze. Mianowicie dzięki staraniom naszym oraz jeleniogórskich samorządów w pierwszej połowie czerwca rozpocznie się modernizacja i przebudowa peronów, wiat peronowych i przejść podziemnych w stacji Jelenia Góra.

Opóźnienie rozpoczęcia prac budowlanych wynika z konieczności włączenia zakresu prac związanych z pilotażowym projektem Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej oraz koniecznością pozyskania dodatkowych środków finansowych, ze względu na złożone na realizację zadania oferty, przekraczające wartość kosztorysową. Harmonogram prac uległ przesunięciu czasowemu, ale zakres robót pozostaje bez zmian. Obejmuje on m.in.: 1) przebudowę peronu nr 2,3 i 4 z podniesieniem do wysokości 0,76 m, 2) modernizację wiat peronowych na peronie 2,3 i 4; 3) modernizację przejścia pod torami w km 125,808; 4) dostosowanie torów przyperonowych do przebudowanych peronów; 5) regulację sieci trakcyjnej; 6) przebudowę oświetlenia na peronach oraz w przejściu pod torami; 7) zabudowę urządzeń Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej; 8) zabudowę systemu monitoringu wizyjnego. Z powodu opóźnienia zakończenie prac modernizacyjnych planowane jest na kwiecień 2016r. Dzięki temu już w kwietniu przyszłego roku będziemy mogli korzystać z nowo przebudowanego Dworca Głównego w Jeleniej Górze.

Komitet Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych wspólnie z poseł Marzeną Machałek starał się o zagospodarowanie środków na ten cel w latach 2011-2013 jednak ze względów wyżej wymienionych prace modernizacyjne rozpoczną się teraz. Jeleniogórzanie czekają na ten moment już ponad 50 lat! PKP PLK zakończyło już procedury przetargowe dotyczące modernizacji peronów i wiat peronowych w stacji Jelenia Góra. Najkorzystniejszą okazała się oferta konsorcjum Infrakol, Track Tec Construction której kwota wynosi 19 mln 480 tys. Do przetargu przystąpili również: Budimex, Ferrovial Agroman i konsorcjum Przedsiębiorstwo EL-IN, Intop Warszawa, konsorcjum ETF Polska, oraz Skanska.

Przy wyborze wykonawcy brano pod uwagę: cenę (70 proc.), termin realizacji (20 proc.) i gwarancję (10 proc.). Prace mają zostać zakończone do 11 grudnia 2015, chodź PKP PLK informuje, że ostatecznym terminem jest kwiecień 2016r.

Znajdż nas na Facebooku

Tematy Pokrewne

 

Google+