HORECA EXPO portalik24 750x150 px

Mobilne Planetarium UFOLUDKI

baner 750x110

Czy Reklama na Samochodach Straży Miejskiej Jest Zgodna z Interesem Publicznym?

Pytanie do Redakcji Portalik24.pl: Czy Reklama na Samochodach Straży Miejskiej Jest Zgodna z Interesem Publicznym?

**Redakcja Portalik24.pl** otrzymała zapytanie dotyczące możliwości reklamowania produktów firm motoryzacyjnych na samochodach Straży Miejskiej, na co odpowiedź przekazał rzecznik Straży Miejskiej, Artur Chmielewski. W kontekście udostępnienia przez Mercedes Benz Polska Grupa Wróbel samochodu eCitan dla Straży Miejskiej w Jeleniej Górze, nasunęło się pytanie o zasadność umieszczania oznaczeń firmowych na pojazdach publicznych służb oraz o możliwości wykorzystania takiej formy promocji przez inne firmy.


IMG 7922 2


Artur Chmielewski wyjaśnił: „Straż Miejska w Jeleniej Górze uczestniczy w programie 'Promocja czystych środków transportu Straży Miejskich', realizowanym przez Mercedes Benz Polska Grupa Wróbel. W ramach programu otrzymaliśmy na testy Mercedesa eCitan, który ma być sprawdzany w warunkach miejskich i podgórskich [...]. Umieszczone na pojeździe emblematy są czysto informacyjne."

Rzecznik dodał również, że „pojazd nie jest radiowozem wykorzystywanym interwencyjnie, co wynika z rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej. [...] oznaczenie firmowe nie jest zabronione przy jego realizacji."


IMG 7919


Pytanie, które nasuwa się w kontekście tych informacji, dotyczy zasadności umieszczania reklam na pojazdach Straży Miejskiej, biorąc pod uwagę ograniczenia dotyczące ich wykorzystania interwencyjnego i potencjalnej możliwości korzystania z takiej formy promocji przez inne firmy. Czy działanie to jest zgodne z interesem publicznym, zwłaszcza gdy inne przedsiębiorstwa nie mogą korzystać z podobnej reklamy na pojazdach strażników?

Chmielewski na koniec przypomniał: „jest możliwość dostarczenia produktu oznakowanego do użytku testowego, ale takiego, który jest w zainteresowaniu i będzie mógł służyć strażnikom w ich codziennej pracy."

W świetle tych wyjaśnień, nasuwa się pytanie o równość szans dla innych firm oraz o kryteria, jakie muszą zostać spełnione, aby móc promować własne produkty na samochodach służb miejskich. Jakie są zatem ramy prawne i etyczne dla takich działań promocyjnych, i czy są one w pełni zgodne z interesem publicznym?

Znajdż nas na Facebooku

Tematy Pokrewne

 

Google+